Pēc kopīgi veikta Edvarda Grīga sonāšu ieraksta, latviešu vijolniece Vineta Sareika un franču pianiste Amandīne Savarī sadarbību turpina harmoniskas dailes cauraustajā Volfganga Amadeja Mocarta mūzikā, ieskaņojot austriešu meistara vijolsonātes. Kamermūzikas vakars Rīgā, kam mākslinieces izraudzījušās četras no Mocarta sonātēm, būs jaunā tvarta atvēršanas svētki. Vineta Sareika atklāj, ka ceļš līdz Mocartam bijis visai ilgs. “Pirms piecpadsmit gadiem pirmoreiz izdzirdot Amandīnes interpretāciju Mocarta klavieru trio Santanderas festivālā, biju pilnīgi sajūsmināta par viņas dzīvīgo un ēterisko spēles manieri, un smalkajiem raksturiem”, atceras Vineta, sakot, ka šobrīd ir gatava atmest iemācītos stereotipus, lai rastu savu ceļu pie Mocarta – tīru un nepastarpināti tiešu, kā svaiga pavasara elpu ar jaunas dzīvības enerģiju. Līdzīgi kā Bēthovens klaviermūzikā, Mocarts vijolsonātēs labprāt ļāvies eksperimentiem, piedāvājot visneiedomājamāko raksturu un tēlu apvienojumus. Līdzās Vīnē komponētajiem darbiem, programmā iekļauta Parīzē rakstītā un mātes piemiņai veltītā Mocarta vienīgā minora sonāte, ko līdzsvaros viena no pēdējām sonātēm ar izteiktu polifonijas devu.
Vineta SAREIKA, vijole
Amandīne SAVARĪ, klavieres
Programmā Volfganga Amadeja Mocarta sonātes vijolei un klavierēm
Festivāls notiek ar Valsts kultūrkapitāla fonda, Rīgas domes, Jūrmalas pilsētas domes atbalstu.
Koncertu rīko LATVIJAS KONCERTI VSIA